Keresőoptimalizálás, SEO
Keresőoptimalizálás, SEO
A weboldalad organikusan is képes forgalmat biztosítani a vállalkozásod számára: a kulcs a keresőoptimalizálás.
A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO (Search Engine Optimization) alatt azt értjük, amikor egy weboldal technikai szerkezetét, tartalmát és a hivatkozási rendszerét úgy alakítjuk, hogy adott témában, adott kifejezésre minél jobb helyezéseket érhessen el a Google keresőszolgáltatásában.
Hogy mi kell ehhez? Röviden: ugyanaz, mint ahhoz, hogy a weboldalad látogatói jól érezzék magukat. Gyors oldalbetöltődés, a pontos tájékozódást elősegítő információk, jól megírt és alaposan kifejtett tartalom, valamint hiteles és releváns hivatkozások az internet más oldalairól.
Keresőoptimalizálási feladatok, amelyekben segíthetünk
Technikai SEO
Részletek
A weboldal technikai paramétereinek vizsgálata, amely magában foglalja a keresőoptimalizálási szempontból javítandó pontokat és a konkrét javaslatokat.
Készülő weboldal esetén tanácsadás formájában is kérhető.
Tartalmi, on-page SEO
Részletek
A tartalmi optimalizálás során a kiválasztott kifejezéshez igazítjuk az oldal tartalmát és metaadatait, miközben a szöveges tartalom helyesírására, olvashatóságára is figyelmet fordítunk.
Kulcsszókutatás
Részletek
Milyen kifejezésekre keresnek a potenciális ügyfeleid, vásárlóid? Ha ismered őket és kiszolgálod a kereséseiket, akkor rögtön kapcsolatba kerülhetsz velük.
A kulcsszókutatás során ezeket a kifejezéseket gyűjtjük össze.
Jó alapja lehet a tartalomstratégia megtervezésének, a termékfejlesztésnek és a piackutatásnak.
Linképítés, off-page SEO
Részletek
A weboldalad meglévő hivatkozásainak felmérése és olyan, a témában releváns hivatkozások szerzése más weboldalakról, amelyek segítik a honlapod hitelességét felépíteni, megerősíteni.
A keresési találatokban elfoglalt helyezéseket nagyban befolyásolja hivatkozások mennyisége és minősége.
Tartalomstratégia
Részletek
A trendek, jelentős dátumok és üzleti szempontok alapján összeállított, hónapokra lebontott tartalomgyártási menetrend. Elősegíti, hogy mindig naprakészen, gördülékenyen és tervezetten történhessen a cikkek írása.
Versenytársak elemzése
Részletek
Piackutatási és marketingstratégiai szempontból is elengedhetetlen a versenytársak munkájának felmérése és nyomon követése. Az elemzés során megvizsgáljuk a forgalmi forrásokat, a használt marketingcsatornákat, az elért keresőoptimalizálási eredményeket.
Mikor kell az oldalt keresőoptimalizálni?
Lehetőleg minél hamarabb. Már a weboldalkészítéskor érdemes úgy összeállítani a formai és tartalmi szerkezetet, hogy az barátja legyen a keresőknek. Ha eleve így, a helyes paraméterekkel terjed el a honlapod az interneten, gyorsabban kerülhetsz a keresési listák élére.
A már meglévő oldalakon is nagyon sokat lehet javítani. Ezek a javításokat nem csak a keresőmotorok fogják meghálálni, hanem egyenesen az ügyfeleid is. Egy jól felépített, gyorsan megjelenő weboldalon a látogató is szívesebben tölti az idejét, gyakrabban fog visszatérni és nagyobb eséllyel fogja nálad hagyni a pénzét.
A keresőoptimalizálás menete
Elsőként meg kell határozni, hogy milyen forgalomra van szükséged az üzleti céljaidhoz. Ha a keresőoptimalizálás lesz a megfelelő eszköz számodra, akkor a weboldal technikai szerkezetét felül kell vizsgálni. Ezt követően fel kell mérni a lehetséges keresőkifejezéseket, amelyek üzletileg érdekes forgalmat hozhatnak – ezt hívjuk kulcsszókutatásnak. Majd a kiválasztott kifejezésekből a látogatóid számára érdekes, keresőoptimalizált tartalmakat kell készíteni, például oldalszövegeket, blogbejegyzéseket. Ezek segítségével érkezik majd a honlapra az organikus forgalom. Ezután pedig külső, releváns hivatkozások, linkek megszerzésével növelhető a weboldal hitelessége és tovább javíthatóak a keresési találatokban elért helyezések.
Már a tartalmak elkészültét, tehát az első 2-3 hónapot követően várható a forgalom növekedése. Tudatos marketingstratégiával ez folyamatosan tovább növelhető – a hosszabb távú eredményeket pedig minden esetben a konkrét szektor és versenyhelyzet alapján tudjuk megbecsülni.
Mi pontosan a keresőoptimalizálás eredménye?
A keresőoptimalizálás nem egy öncélú versenyfutás az első helyért. A marketingstratégiád egyik eleme, amely segít folyamatos forgalmat szerezni a számodra fontos kifejezések segítségével. A jól végzett keresőoptimalizálás ismérve, hogy a weboldaladra érkező látogatók száma, tehát a forgalmad megnő. Annak függvényében, hogy a számodra üzletileg fontos kifejezések terén mekkora az online versenyhelyzet, ez 3-12 hónapot is igénybe vehet, viszont hosszú távon hasznot, releváns forgalmat, potenciális vásárlókat, partnereket biztosít számodra.