Szövegírás és tartalommarketing

szövegírás kellékei

Szövegírás

A vállalkozásod online jelenlétének alapját nagyrészt a szöveges tartalmaid alkotják. A közösségi oldalad posztjainak hangvétele, a weboldalad értékesítési szövegei alapján alakul ki a kép rólad a vásárlóidban, ügyfeleidben. Ahhoz, hogy sikeresen építhesd a márkádat, arra van szükséged, hogy megnyerd és megtartsd az emberek figyelmét – ehhez pedig ismerni kell a vásárlóidat, a gondolkodásmódjukat, hogy milyen problémákra keresnek megoldást, amikor megkeresnek téged. Ha ezeket a kérdéseket megválaszolod és ezt az érdeklődésüket kielégíted, akkor növelheted az elköteleződésüket és vásárlókká, majd visszatérő ügyfelekké válhatnak. A szövegírás ebben segíthet neked.

A szövegírási szolgáltatás során a célcsoportodnak megfelelő hangvételben és stílusban, az érdeklődési körüknek megfelelő tartalmat állítunk elő, ami illeszkedik a megjelenési platformhoz is. A jó eredményekhez informatív, keresőoptimalizált blogbejegyzésekre, frappáns, figyelemfelkeltő hirdetési szövegekre és érzelmeket kiváltó közösségi média posztokra van szükség.

Tartalommarketingtartalommarketing - statisztika

Az üzleti céljaidat úgy tudod teljesíteni, ha egy jól megtervezett, kijelölt úton haladsz. A tartalmak tekintetében sincs ez másképpen. Úgy lesz a leghatékonyabb a marketingszövegírás, ha összehangoltak a weboldaldalon és a közösségi médiában megjelenő üzeneteid és egy átgondolt stratégia alapján irányítod a vevőid figyelmét a szolgáltatásodra, termékedre.

Az online marketing hatalmas előnye, hogy minden eredmény visszamérhető. Láthatod, hogy mely blogposztok teljesítenek a legjobban, melyik Facebook bejegyzésed kavarta fel leginkább az állóvizet és melyik sajtómegjelenés hozta a legjobb forgalmat. A mérés pedig nem öncélú: ezeket az eredményeket felhasználhatod a következő tartalmak megtervezéséhez a fejlődés érdekében.

Érdekel a szövegírás!

Szövegírási szolgáltatások

naptár a falon - tudatos tartalommarketing

Weboldal szövegírás

Minden céges weboldalnak vannak magától értetődő részei: a vállalkozás bemutatkozása, a szolgáltatások bemutatása, a kapcsolatfelvétel, hiszen ezek kellenek ahhoz, hogy a termék vagy szolgáltatás értékesíthető legyen.

A profi megjelenésen túl a szövegeid fogják megszólítani a weboldalad látogatóid, ezen múlik, hogy érdeklődővé vagy épp vásárlóvá válnak-e. A célod pedig nem csak a vásárlás előidézése lehet, hanem az üzleti céljaid függvényében az érdeklődés felkeltése, az elköteleződés kialakítása, a hírleveledre való feliratkoztatás vagy egy próbaverzióra való beregisztrálás. A konverziók növeléséhez a figyelmet tudatosan irányító szöveges tartalmakra és jól elhelyezett CTA-kra (Click To Action) van szükség – a weboldal szövegírásához mindezek hozzátartoznak.

Keresőoptimalizált szövegírás

Keresőoptimalizálásra azért van szükség, hogy a Google keresőben feltett kérdésekre legyen lehetőséged válaszolni a weboldalad tartalmával. Így a Google-ben kereső érdeklődőből elérhető, megszólítható weboldallátogató lesz. Ezt a forgalmat pedig tovább lehet irányítani további blogbejegyzésekre, a termékeidre vagy szolgáltatásaidra, vagy akár később célzott hirdetéseket is megjeleníthetsz a weboldaladat korábban meglátogatók számára.

Ha tudod, hogy mit keresnek az emberek és milyen kifejezésekre kell koncentrálnod, akkor ezt a forgalmat megnyerheted a vállalkozásod számára.

A szövegírási szolgáltatás keretei közt kérheted a keresőoptimalizált tartalmak teljes megírását is. Amennyiben van belsős szövegíród, aki elkészíti neked a tartalmakat, akkor akár keresőoptimalizált vázlatokat is kérhetsz és azokból tovább dolgozhattok házon belül.

Blogírás

Egy céges blog a lehető legjobb online platform arra, hogy gondoskodj a vevőidről és támogasd őket, megválaszold a kérdéseket, kommunikáld a felmerülő problémákat. A saját blogodon adott a hely és az idő, hogy részletesen kifejtsd ezeket!

Hetente egy-két bejegyzésben egyszer és mindenkorra megválaszolhatod a gyakran feltett kérdéseket, tehermentesítve az ügyfélszolgálatot. Kifejtheted azokat a kapcsolódó, kiegészítő jellegű témákat, amelyek a weboldalad szerkezetébe nem illettek bele. A belefektetett energia pedig kamatosan megtérül, hiszen a vásárlóid, ügyfeleid viszonozni fogják a kapott figyelmet.

social media tartalmak gyártása

Közösségi médiatartalmak megírása

A közösségi média kifejezés többféle platformot is felölel és mindegyikhez másféle tartalmak illenek. Fontos, hogy a vállalkozásod profiljának megfelelő felületeket válaszd ki és ott aktívan jelentkezz friss tartalmakkal. A Facebook, Instagram jelenléttel felkeltheted a célcsoportba tartozók figyelmét, fenntarthatod az érdeklődésüket és kialakíthatsz egy személyes kapcsolatot velük.

Egyenesen és instant megszólíthatod őket a posztjaiddal, a képeiddel és a videóiddal, kikérheted a véleményüket és beszélgetést kezdeményezhetsz az oldalakon és csoportokban. Neked csak kezdeményezned kell és a visszajelzések kiértékelésével fejlesztheted a vállalkozásodat.

Ha szeretnéd a megfelelő hangvételben és stílusban, jól megfogalmazni a célcsoportodnak szánt üzeneteket, akkor a szövegírás ebben a segítségedre lesz.

Sajtómegjelenések, online PR

A vállalkozásodról kialakult képhez hozzájárul az is, hogy mi jelenik meg rólad az online sajtóban – ezen a külső nézőpontból alakuló képen is lehet dolgozni. Egy-egy újításodról, változtatásodról érdemes sajtóközleményt kiadni és eljuttatni a megfelelő médiumokhoz. Adhatsz egy mélyebb interjút a céged történetéhez, profiljához kapcsolódóan, hogy nagyobb ismertségre tegyél szert.

Ezek a külső megjelenések a keresőoptimalizálás részei is lehetnek egyben, amennyiben az online cikkben szerepel a weboldaladra mutató link. Ha megfelelő helyről, jó minőségű weboldalról, a vállalkozásod témájában releváns portálról származik ez a hivatkozás, akkor a honlapod hitelességén és így a keresőben elfoglalt helyezéseiden is javíthat.

Ezeknek a megjelenéseknek a leszervezésében, a tartalmak elkészítésében és a megfelelő hivatkozások elhelyezésében is kérheted a segítségemet.

Egyeztessünk a szövegírás részleteiről!